Bizhub C253 – Błąd przekazania TX

przez | 21 września 2009

Ostatnio do firmy trafiło urządzenie wielofunkcyjne Konica Minolta Bizhub C253. Maszyna jest naprawdę mocna, w mgnieniu oka drukuje (w kolorze, do formatu A3), kopiuje, skanuje, faksuje (tak szybkiego skanera jeszcze nie widziałem), a nawet wysyła e-maile oraz wrzuca pliki na FTP i SMB. Do tego spory kolorowy wyświetlacz LCD z polskim menu sprawia, że przeciętny użytkownik bez problemu poradzi sobie z jego obsługą. Naprawdę jestem pod wrażeniem funkcjonalności tego urządzenia, choć podczas instalacji nie obyło się bez wpadki. Po skonfigurowaniu parametrów sieci i skrzynki email, pojawił się problem z wysyłaniem zeskanowanych dokumentów, urządzenie ciągle zgłaszało „błąd przekazania TX”. Trochę się namęczyliśmy zanim znaleźliśmy rozwiązania a było to dosyć proste. Otóż, rozpoczynając konfigurację urządzenia przez interfejs www w zakładce Maintenance->Machine setting podaliśmy w polu Admin. e-mail address, e-mail administratora, następnie w zakładce Network->E-mail setting->E-mail TX w polu Device email, adres z którego urządzenie ma wysyłać pocztę (wraz z danymi potrzebnymi do autoryzacji). Okazało się jednak, że urządzenie próbowało wysyłać pocztę z adresu administratora, co kończyło się niepowodzeniem, po zmianie adresu admina wszystko działa jak należy. Zaskoczony tym faktem był nawet wdrożeniowiec, który na drugi dzień z braku pomysłu, na rozwiązanie problemu, zaktualizował firmware 🙂 Poniżej parę fotek tego „kombajnu”: Bizhub C253 Bizhub C253 Bizhub C253

5 komentarzy do „Bizhub C253 – Błąd przekazania TX

  1. drukolog.webd.pl

    Kombajn zacny ( nie ma jak nowoczesny design 😉 ) – niestety faktem jest, że Minolta potrafi zaskoczyć na ich serwisantów 🙂

    BTW: bardzo fajny slideshow na stronie głównej – gratuluje bloga !

  2. lukasz

    Dzięki za wskazówkę, miałem podobny problem i powyższe rozwiązanie załatwiło sprawę.

  3. Karol

    ” Okazało się jednak, że urządzenie próbowało wysyłać pocztę z adresu administratora, co kończyło się niepowodzeniem, po zmianie adresu admina wszystko działa jak należy.” Możesz to rozwinąć? Na czym polegała ta zmiana? U mnie ten problem pojawił się po roku bezproblemowego użytkowania. Błąd przekazywania TX występuje przy skanowaniu do folderu na PC (SMB).

  4. Łukasz Śnieciński Autor wpisu

    To było 7 lat temu, ale o ile dobrze pamiętam zmiana polegała na wpisaniu w pole e-mail admina, adresu e-mail przeznaczonego do wysyłki wiadomości z urządzenia i albo gdzieś poniżej były dane autoryzacyjne dla tego adresu (login, hasło), albo te dane autoryzacyjne trzeba było wpisać w zakładce Network->E-mail setting->E-mail TX, teraz dokładnie nie pamiętam.
    Jednak, jeżeli u Ciebie problem powstaje przy wysyłce przez SMB, to nie upatrywałbym problemu z adresem e-mail a z dostępem z maszyny do tego folderu na PC. Sprawdź dostęp z innego komputera do tego folderu z użyciem danych logowania jakie są zapisane w maszynie. Możesz spróbować zamiast nazwy komputera podać jego IP.

  5. Piotr

    Faktyczni, mamy bizhub c220 wystarczyło wpisać w pole „Administrator Name” Administrator.

    Dzięki 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *